Kraj igre: Gejmeri na meti hakerskih napada zbog slabih lozinki

0

[one-third-first]

Onlajn gejming se veoma brzo pretvorio u veoma isplativ posao, sudeći po činjenici da je trenutni broj ljudi koji poseduje naloge za igranje na mreži veći nego ikada ranije. Prema istraživanju koje je sprovela kompanija Kaspersky Lab, više od polovine korisnika interneta (53 odsto) svakodnevno koristi onlajn gejming, a ta brojka raste do 64 odsto – kada su u pitanju korisnici između 25 i 34 godine i do 67 odsto – za one između 16 i 24 godina.

Ova činjenica takođe može biti veoma isplativa i za sajber kriminalce jer hakovani gejming nalozi mogu biti prodavani na crnom tržištu. Uprkos ovoj pretnji, korisnici onlajn gejminga često dopuštaju da njihovi nalozi budu podložni pokušajima hakovanja, rizikujući svoj dragoceni napredak u igrama i lične podatke, a neki čak i svoje prihode.

Procenjuje se da je ukupan broj korisnika onlajn gejming platformi kao što su Steam, PlayStation i Xbox Live negde između 2,2 i 2,6 milijardi, kao i da je u stalnom porastu, što čini onlajn gejming industriju jasnom metom za sajber kriminalce koji traže način da se umešaju u rad onlajn operatera i dobiju pristup podacima kao što su lozinke i bankovne informacije – pokazali su najnoviji sajber napadi na Xbox i PlayStation platforme. Uzimajući u obzir podatak da više od polovina internet korisnika svakodnevno koristi onlajn gejming platforme, sajber kriminalci imaju širok spektar potencijalnih meti za napad, što dalje dovodi do zaključka da je gejming postao izuzetno značajan deo života mnogih, kao i da se, u trenucima dosade, usamljenosti ili potrebe za socijalizacijom – internet korisnici okreću igrama.

[/one-third-first]
[one-third]

Stoga, uspešni napadi mogu biti izuzetno uznemirujući za one koji su njima pogođeni. Uz činjenicu da su im ukradeni lični podaci, žrtve čiji su onlajn nalozi hakovani takođe mogu biti i emotivno pogođene zbog gubitka pristupa njihovoj omiljenoj igri (privremeno, ili u nekim slučajevima čak i trajno).

Oko 16 odsto korisnika nad čijim je nalozima pokušan ili obavljen napad, izasnilo se da je u pitanju  ciljani napad, dok ta cifra dostiže 21 odsto kada su u pitanju muškarci. Prema podatku da čak 55 odsto korisnika nikada ne uspe da povrati kompletne profilne detalje, stres uzrokovan ovakvim napadima još je veći.

Nalozi za onlajn gejming su od velike važnosti svojim vlasnicima. Da gejming nije samo kućna aktivost, već aktivnost upletena u svakodnevni život mnogih ljudi, najbolje ilustruje činjenica da gotovo svaki treći internet korisnik (27 odsto) svakodnevno upražnjava onlajn igranje ili igranje putem mobilnog aparata. Iako uređaji sami po sebi nisu u potpunosti obezbeđeni u slučaju sajber pretnji, gotovo četvrtina korisnika joristi Wi-Fi mrežu kako bi se ulogovali na svoje naloge, dok se 56 odsto korisnika izjašnjava da ne upotrebljava nikakvu dodatnu meru predostrožnosti dok koristi javne mreže, što predstavlja očiglednu bezbednosnu pretnju. Opasnost se dodatno povećava činjenicom da je samo 5 odsto korisnika uvrstilo svoje gejming naloge u top tri naloga koja zahtevaju najjače lozinke.

Osim svega navedenog, ono što takođe veoma zabrinjava je i činjenica da zbog povezanosti onlajn profila, žrtve često izgube pristup na više naloga koji su im bitni – kao što su i-mejlovi ili nalozi na društvenim mrežama. Sve ovo ugrožava profesionalne korisnike koji mogu izgubiti izuzetno vredne prihode.

[/one-third]
[one-third]

 Pomoću značajnog otkrića da su profesionalne informacije sada dostupne onlajn, sajber kriminalci su dobili više prilika nego ikada ranije da se dokopaju privatnih informacija korisnika, koje mogu preprodavativati na digitalnom crnom tržištu“ izjavio je Andrej Močola (Andrei Mochola), direktor sektora za odnose sa krajnjim potrošačima u kompaniji Kaspersky Lab. „Onlajn gejmeri – kako rekreativni, tako i profesionalni – osnovano su zabrinuti da bi njihovi nalozi mogli biti hakovani ili da bi došli u sitauciju da im ne mogu pristupiti,  jer su zaboravili lozinke. Ovo nas dovodi do dileme sa kojom se mnogi korisnici susreću svakodnevno, pri čemu većina njih bira  manje bezbednu opciju korišćenja iste lozinke za sve svoje naloge, odnosno korišćenja slabe lozinke koje hakeri mogu jednostavno pogoditi. Međutim, jedini način da korisnici budu sigurni da su njihovi dragoceni nalozi zaštićeni i da njihov trud nije bio uzaludan jeste preduzimanje prikladnih mera predostrožnosti i korišćenje jakih i jedinstvenih lozinki.“

Kako bi onlajn gejming nalozi bili zaštićeni i korisnicima omogućeno da održavaju bezbednost svojih informacija, više proizvoda kompanije Kaspersky Lab sadrži i program za upravljanje lozinkama (password manager), kao što je u rešenju Kaspersky Total Security sadržano i rešenje Kaspersky Password Manager. Ova komponenta skladišti sve lozinke korisnika u bezbednom digitalnom trezoru i omogućava im jednostavan pristup sa kompjutera, Mac računara i mobilnih uređaja. Automatski generator lozinki odrađuje posao tako što pravi snažne I izdržljive lozinke, a jedini posao korisnika je da zapamte jednu, glavnu, lozinku kojom mogu pristupiti svim svojim nalozima, što je mnogo jednostavnije rešenje.

[/one-third]

Share.

Comments are closed.