Deset novih korisničkih trendova za 2017. godinu iz kompanije Ericsson: Veštačka inteligencija i virtuelna realnost

0

Ericsson ConsumerLab predstavlja šesto izdanje svog godišnjeg izveštaja o predstojećim trendovima „Deset novih potrošačkih trendova za 2017. godinu“.

Veštačka inteligencija (VI) je važna tema ove godine i potrošači smatraju da će ona u budućnosti igrati daleko značajniju ulogu nego do sada – kako u društvu, tako i na poslu. Konkretno, 35 posto naprednih korisnika interneta želi VI savetnika na poslu, a jedan od četiri bi želeo da im VI bude menadžer.

Deset trendova za 2017. i godine koje slede:

  1. VI svuda: 35 posto naprednih korisnika interneta želi VI savetnika na poslu, a jedan od četiri bi želeo da im VI bude menadžer. Istovremeno, gotovo polovina ispitanika je zabrinuta da će VI roboti uskoro dovesti do otpuštanja velikog broja ljudi sa njihovih radnih mesta.
  2. Određivanje tempa za Internet stvari: Korisnici sve više koriste automatizovane aplikacije, ohrabrujući usvajanje Interneta stvari. Dve petine ispitanika veruju da će pametni telefoni naučiti njihove navike i početi da automatski obavljaju potrebne aktivnosti u njihovo ime.
  3. Pešaci voze autonomne automobile: Vozači automobila možda neće postojati u budućnosti. Jedan od četiri pešaka bi se osećalo sigurnije pri prelasku ulice ako bi svi automobili imali autonomni pogon, a 65 posto njih bi volelo da ima takav automobil.
  4. Ujedinjena realnost: Gotovo četiri od pet korisnika virtuelne realnosti veruju da za tri godine neće biti moguće razlikovati VR od stvarnosti. Polovina ispitanika je već zainteresovana za rukavice ili cipele koje omogućavaju interakciju sa virtuelnim predmetima.
  5. Nesinhronizovana tela: Kako autonomni automobili budu postajali deo stvarnosti, povećavaće se problem mučnine u vožnji, pa tri od deset ispitanika predviđa potrebu za tabletama protiv mučnine. Jedan od tri takođe želi tablete protiv mučnine uzrokovane pokretima pri korišćenju tehnologija virtuelne ili proširene realnosti.
  6. Paradoks bezbednosti pametnih uređaja: Više od polovine ispitanika već koristi alarme, praćenja i obaveštenja na svojim pametnim telefonima. Kada je reč o onima koji kažu da im njihovi pametni telefoni daju osećaj sigurnosti, tri od pet smatra da više rizikuju time što se oslanjaju na svoje telefone.
  7. Društveni silosi: Ljudi danas dobrovoljno pretvaraju svoje društvene mreže u silose. Jedan od tri kaže da su im društvene mreže glavni izvor vesti. Više od jedne četvrtine ispitanika više ceni mišljenje svojih kontakata od stavova političara.
  8. Proširena lična realnost: Više od polovine ljudi bi želelo da koristi naočare za proširenu realnost koje bi osvetlile mračno okruženje i naglasile opasnosti. Više od jedne trećine ispitanika bi takođe želelo da promeni uznemirujuće faktore oko sebe.
  9. Podeljena privatnost: Dve petine naprednih korisnika interneta žele da koriste samo šifrovane servere, ali ovde postoje podeljena mišljenja. Gotovo polovina njih bi želela razumno dobru privatnost na svim serverima, a više od jedne trećine ispitanika veruje da privatnost uopšte ne postoji.
  10. Visoka tehnologija za sve: Više od dve petine naprednih korisnika interneta bi želelo da sve svoje proizvode kupuju od pet najvećih IT kompanija, a tri četvrtine njih veruju da će se to desiti za samo pet godina.

Razmišljajući o porastu virtuelne realnosti, Majkl Bjorn, direktor istraživanja Ericsson ConsumerLab, kaže: „Umesto realnog vremena, verujem da treba da govorimo o vremenu realnosti. Činjenica je da ono što mi nazivamo realnošću postaje sve ličnije i subjektivnije. Potrošači ne samo da se okružuju istomišljenicima na društvenim mrežama, nego koriste tehnologije virtuelne i proširene realnosti da prilagode način na koji doživljavaju svet.”

„Korisnici takođe žele da budućnost ostane potpuno mobilna, što znači da će ubrzano rasti tražnja za povezanošću koja ne troši puno baterije, koja je trenutna i brza. U tom smislu, vreme realnosti znači da je vreme za 5G mrežu.“

Iako istraživanje obuhvata samo 27 miliona građana, njihovi ranije proučeni profili ih čine važnim za razumevanje kada se radi o istraživanju trendova u budućnosti.

Share.