Čak 38 odsto finansijskih organizacija ne može da razlikuje napad od legitimnih aktivnosti

0

Nedavnim istraživanjem koje su sprovele kompanije Kaspersky Lab i B2B International ustanovljeno je da banke i finansijske organizacije imaju poteškoće sa kontrolisanjem onlajn finansijskih prevara u današnjem povezanom svetu. Preko jedne trećine (38 odsto) organizacija priznalo je da im je sve komplikovanije da ustanove da li je transakcija prava ili lažna.

Sve veći porast elektronskih transakcija, u kombinaciji sa novim tehnološkim dostignućima i promenama u poslovnim potrebama, naterao je kompanije da povećaju efikasnost svojih poslovnih procesa u prethodnih nekoliko godina. U mnogim slučajevima, ta efikasnost je povećana uvođenjem elektronskih sistema za interakciju sa klijentima, dobavljačima i drugim relevantnim stranama. Elektronske transakcije su postale toliko zastupljene u današnje vreme da je praktično nemoguće da ih neka kompanije izbegne.

Budući da kompanije u sve većoj meri koriste digitalna okruženja u svom poslovanju, obezbeđivanje kontinuiteta poslovanja i zaštita od sajber pretnji će biti od krucijalnog značaja. Kako se povećava broj onlajn transakcija, tako raste i procenat onlajn prevara, pri čemu je čak 50 odsto finansijskih organizacija koje su učestvovale u istraživanje izjavilo da smatraju da su finansijske prevare u velikom porastu. Očigledno je da finansijske institucije moraju da ulože veliki napor kako bi zaštitili sebe i svoje klijente od sajber kriminalaca.

Istraživanje je pokazalo da 41 odsto kompanija koristi sopstveno bezbednosno rešenje, dok se 45 odsto kompanija oslanja na rešenje treće strane, kao što je njihova banka. Međutim, 46 odsto kompanija je samo delimično iskoristilo bezbednosno rešenje za zaštitu od finansijskih prevara, ili ga uopšte nije ni koristilo. Među finansijskim organizacijama, samo 57 odsto njih ima specijalizovano bezbednosno rešenje za sprečavanje finansijskih prevara.

Prema rezultatima ovog istraživanja, otprilike polovina organizacija koje rade sa elektronskim transkacijama koriste nespecijalizovana rešenja, koja, prema statističkim podacima, nisu pouzdana i često mogu pokazivati netačne rezultate. Neadekvatno korišćenje bezbednosnih sistema može takođe prouzrokovati blokiranje transakcija. Treba naglasiti da svako odlaganje transakcija može prouzrokovati gubitak klijenata i profita. Zbog toga je ovo važna tema za sve kompanije. Sama finansijska prevara nije jedini problem, već finansijske institucije moraju da smanje broj lažnih upozorenja u svojim sistemima kako bi klijentima obezbedili najbolju moguću uslugu.

„Uzimajući u obzir agresivnu konkurenciju u finansijskom sektoru, dobar odnos između finansijskih organizacija i klijenata može biti ključni faktor za dugoročan uspeh kompanija. Međusobna zavisnost digitalnih servisa različitih strana u finansijskom sektoru znači da svaki potencijalni problem (nastao usled prevare, upada, sajber napada, itd.) može veoma lako da se proširi i na ostale članove finansijske mreže. Budući da će ionako veliki broj onlajn transakcija nastaviti da se povećava, sve kompanije (kao i njihove digitalne platforme za rad sa klijentima, infrastruktura, podaci i zaposleni) bi trebalo da budu bezbedne, uslužne i pripremljene. Zbog toga je veoma bitno da koriste specijalizovana bezbednosna rešenja za sprečavanje finansijskih prevara, koja će klijentima obezbediti najbolje moguće korisničko iskustvo”, izjavio je Ros Hogan, direktor sektora za borbu protiv finansijskih prevara u kompaniji Kaspersky Lab.

Stručnjaci iz kompanije Kaspersky Lab savetuju bankama i finansijskim organizacijama da koriste sveobhuvatno bezbednosno rešenje za zaštitu klijenata i poslovnih procesa, kao što je Kaspersky Fraud Prevention platforma, koja instalira bezbednosne alate na uređajima klijenata i na serverskim komponentama i infrastrukturi finansijske organizacije. Ona pruža višeslojnu zaštitu za onlajn i mobilno bankarstvo.

Share.