Broj 135

0

Uvodnik IO 135

Uvek sam strahovao od godina kada se održavaju izbori. Tada obično sve stane. Nema mnogo posla, smanji se broj poziva za press konferencije, što ukazuje na izostanak aktivnosi IT kompanija, zavlada nekakakva neizvesnost i svi su u iščekivanju šta će da se desi. Posle toga sve prođe, i sve se polako vrati na staro. Ali prođe i vreme koje je moglo biti bolje iskorišćeno, pogotovo što je za ponovno uspostavljanje ritma poslovanja potrebno dvostruko više vremena nego što je potrošeno u izbornom periodu… Srećom, ove godine nije bilo tako. Izgledalo je kao da se ništa značajno ne dešava. Pozivi za press su stizali svakodnevno, a dnevne aktivnosti su se odvijale bez prevelikog pritiska izbornih procesa koji su se odvijali u bekgraundu. Ne upuštam se u analizu zašto je to ove godine tako, ali je svakako dobro za sve nas koji su u ovakvim vremenskim intervalima trpeli određenu štetu, koju su kasnije morali da ispravljaju ulažući višestruke napore.

Internet World – London 2012

U (po pravilu) kišnom Londonu od 24. do 26. aprila 2012. održan je Internet World, tradicionalna godišnja konferencija posvećena Internetu i internet tehnologijama.

Na Internet i u autobusu

Surfovanje po društvenim mrežama i korišćenje interneta kako bi se završile poslovne obaveze od sada će biti moguće za do deset putnika istovremeno u velikom broju autobusa kompanije Veolia Transport. Zahvaljujući saradnji sa Telenorom i postavljanju rutera u Veolijinim autobusima, putnici će moći da koriste bežični internet, a u prvoj fazi ovaj projekat, koji je po prvi put pokrenut u Srbiji, biće realizovan u autobusima međunarodnih i međugradskih linija.

SBB – deset godina uspešnog poslovanja u Srbiji

Kompanija SBB ove godine proslavlja desetogodišnjicu uspešnog poslovanja u Srbiji. Nastao integracijom kablovskih distributera tokom 2002. i 2003. godine, SBB je iz godine u godinu pokazivao da je pionir u pružanju telekomunikacionih usluga. Od početnih 30 zaposlenih i oko 2.000 korisnika, danas kompanija zapošljava preko 900 ljudi i pruža najkvalitetniju televiziju i najbrži internet za 750.000 korisnika.

Zajednički odgovor na izazove

Kompanije KPMG i IBM su 25. aprila 2012, u hotelu „President“ u Kovilovu, organizovale stručni skup “IBM i KPMG odgovor na izazove”, na kojem su jedna od vodećih revizorskih kuća u Srbiji i nesumnjivi lider u oblasti informacionih tehnologija promovisali svoju saradnju u okviru koje će zainteresovanim klijentima zajednički pružati usluge IT i poslovnog savetovanja. Ovom prilikom su predstavljena i moguća rešenja i odgovori na pritiske tržišne nestabilnosti u oblasti poslovanja i infomacionokomunikacionih sistema. Dušan Tomić, partner, KPMG, i Željko Vujinović, generalni direktor, IBM Srbija, bili su predavači na konferenciji, a ljubazno su se odazvali i našoj molbi da nam odgovore na par “dodatnih” pitanja.

Preosmišljavanje IT-a

Nedavna istraživanja kompanije Gartner ukazuju na potrebu da menadžeri informatičkog sektora i viši IT rukovodioci pristupe reosmišljavanju kompletnog ITa, da kreiraju nove koncepte IT organizacije i da preispitaju njegov doprinos kompaniji, dok IT stručnjaci (članovi ITa zaduženi za obavljanje konkretnog posla: frontline kadar, programeri, analitičari, specijalisti, arhitekte, supervizori i pomoćno osoblje), zajedno sa menadžerima informatičkog sektora, treba da sprovedu reosmišljavanje sopstvenih uloga i doprinosa IT-u, kao i samom preduzeću.

Kako pronaći novu poslovnu priliku

Pronaći novog poslovnog partnera bilo je teško i u boljim vremenima, a globalna kriza je samo doprinela da zadatak postane mnogo složeniji. Prosečan prodavac ili menadžer često troši preko 60% svog radnog vremena na neuspešne pokušaje prodaje, prepiske ili telefonske razgovore koji tek u malom broju slučajeva dovode do realizacije. Zamislite direktora prodaje na velikom svetskom sajmu koji “tanji” cipele obilazeći štand za štandom i iz priče koju su i vrapci na grani naučili pokušava da prepozna potencijalnu poslovnu šansu. Do pre nekoliko godinu to je bila realnost, pa su najbolje prolazili najuporniji. Opšti procvat interneta i IT tehnologija omogućio je da se ovaj proces optimizuje.

Sedam načina kontrole troškova rasta podataka

Suzan, radnica velike osiguravajuće kompanije, kliknula je na svoj mail na poslu da bi otvorila simpatičan kućni video koji joj je poslala prijateljica Debi. Taj video fajl veličine 20 MB se zatim uskladištio u njenom emailu, a do kraja dana je marljivo bekapovan od strane rešenja za skladištenje podataka primenjenog u njenoj kompaniji. Danas, samo nakon godinu dana od dnevnog bekapa Suzaninog emaila, taj jedan video fajl zauzima preko 7.300 MB prostora!

I farme se suočavaju sa povećanjem količine podataka

Ekonomska situacija na farmama je loše dokumentovana. Generalno, njihov položaj prihoda je nepovoljan, nedostaju knjigovodstveni podaci, na osnovu kojih se mogu raspravljati i prihvatati odgovarajuće mere za rešavanje.

HP PPM u Kaspersky Labu

Od nedavno i Kaspersky Lab upravlja razvojem novih proizvoda pomoću HPovog rešenja HP Project and Portfolio Management.

Sledeća generacija digitalnog plaćanja

U nastojanju da kupcima ubrza i olakša kupovinu u prodavnicama ili putem interneta omogućavajući im da na siguran način obave plaćanje jednostavnim klikom miša, dodirom ekrana tableta ili prinošenjem pametnih telefona, kompanija MasterCard je razvila platforme i usluge koje daju mogućnost trgovcima, bankama i partnerima da ponude sledeću generaciju digitalnog plaćanja.

Zašto se kupuju pametni telefoni?

Prema istraživanju “Emerging App Culture” koje je nedavno obavio Ericsson ConsumerLab, pored želje za konstantnom i brzom internet konekcijom, glavni razlog za kupovinu pametnog telefona su mobilne aplikacije. Tako su, naime, pokazalae online ankete u kojima je učestvovalo više od 5.000 korisnika pametnih telefona starosti od 15 do 54 godine iz Indije, Rusije i Brazila.

Za poslovne klijente

HTC korporacija, lider u domenu inovacija i dizajna u oblasti mobilnih komunikacija, predstavila je početkom maja najnoviju ponudu za preduzeća iz svog integrisanog programa HTCpro koji je kreiran da bi pomogao preduzećima da pojednostave prihvatanje i integraciju HTC uređaja u sopstveno okruženje. Osmišljen da bi zadovoljio potrebe poslovnih klijenata širom sveta, HTCpro donosi bezbednosna poboljšanja na korporativnom nivou i upravljačke karakteristike i produktivnost kroz HTC Sense, pri čemu pomaže menadžerima sektora informacionih tehnologija (IT) da integrišu uređaje u radno okruženje.

Svet u 3DS okruženju

Kako stoji u specifikaciji ovog proizvoda za modeliranje, animaciju i renderovanje, koji je dostupan u dvе vеrziје: Autodesk 3ds Max za game programere, umetnike vizuelnih efekata i pokretne grafike i Autodesk 3ds Max Design za аrhitеktе, dizајnеre, inžеnjеre i spеciјаliste zа vizuаlizаciјu, reč je o softveru kојi оmоgućаvа umеtnicima i dizајnеrima dа fоkusirајu еnеrgiјu nа kreativnost umesto na tеhničkе izаzоvе. Ovaj prilog će vam pružiti uvid u rad sa alatkama i tehnikama programa Autodesk 3ds Max. Pored animacije likova i sistema vizuelnih efekata, program nudi i neverovatnu fleksibilnost u generisanju digitalnih slika, animiranih likova i scena. Ovaj alat se koristi u raznovrsnim delatnostima u različite svrhe.

Internet ogledalo na Novinarnici

Nova izdanja časopisa „Internet ogledalo“ od sada će moći da se čitaju i putem Internet portala www.novinarnica.net. Saradnjom sa portalom Novinarnica, na kome se nalazi dnevna štampa, kao i razni nedeljnici, časopisi iz Srbije i regiona, želeli smo da unapredimo naš odnos sa čitaocima omogućavajući im da naš časopis pronađu i na ovom mestu. Nakon kratke procedure otvaranja naloga, oni će biti u prilici i na Novinarnici da čitaju, ali i da čuvaju i prave sopstvenu arhivu interesantnih tekstova

Share.