Ako je marketing zločin – onda smo svi kriminalci

0

U kognitivnoj eri, podaci koji su nekada bili nevidljivi mogu se sakupiti i analizirati u cilju stvaranja novih saznanja. Koju tehnologiju koristiti i kako ona može pomoći modernim marketing menadžerima, saznajte od Svetlane Stavreve na IBM-ovom blogu za jugoistočnu Europu.

Ukoliko želimo da, kao ljudi koji se bave marketingom kao svojom profesijom, dopremo do novih korisnika, moramo dobro ovladati kognitivnim tehnologijama i zadržati lični pečat

az_ipra_speaker-300x201

Svetlana Stavreva, direktor marketinga u kompaniji IBM, zadužena za regiju jugoistočne Europe

Kao ponosna Bugarka, svesno sam za ovaj članak parafrazirala naslov bugarske pesme sa Eurovizije – „Ako je ljubav zločin.“ Osvojili smo, gotovo potpuno neočekivano, sjajno četvrto mesto, zahvaljujući podršci mnogih Europljana iz 42 zemlje. Što se tiče žirija, završili bismo na desetom mestu. Koristim se tim događajem kao ilustracijom promena koje su u poslednjih deset godina zahvatile našu profesiju.

Kako „čitati podatke“
Šef marketinga danas može ostvariti uticaj jednak hitu na top listama popularne muzike. Svi želimo da vodimo kampanje koje će odmah angažovati i zadovoljiti korisnike. Prioriteti su inovacija i brzo donošenje što boljih odluka. Ipak, nije sve baš tako jednostavno. I to nije samo pitanje novca. Nedostatak potrebnih informacija je faktor koji snažno utiče na donošenje marketinških odluka. Kako je to uopšte moguće – u svetu u kojem se svaki dan stvori čak 2,5 milijarde gigabajta novih podataka? Da li je moguće da nam treba još više podataka? Naravno da ne. Ono što je potrebno je inteligentno „čitanje“ svih tih podataka. Evo, svi IBM-ovi klijenti koji se koriste našim alatima za analizu velikih količina podataka, ostvarili su znatnu prednost nad konkurencijom.

Novi korisnici, novi izazovi
Živimo u globalno umreženom društvu s milijardama digitalno sasvim solidno opremljenih korisnika koji informacije „troše“ na sasvim drugačije načine od svojih roditelja. Oni nisu samo potrošači, oni su klijenti, uticajni ljudi, a sasvim dobro se razumeju i u marketing. Ukoliko želimo, kao ljudi koji se marketingom bave kao svojom profesijom, da dopremo do tih ljudi, moramo dobro ovladati tehnologijama i zadržati – lični pečat. Da li je to uopšte moguće?

Kognitivno računarstvo
Zasad, možda nemamo potpun odgovor na to pitanje, ali znamo smer u kojem treba da se krećemo. Kognitivno računarstvo je tehnologija koja će nam u tome može pomoći. IBM Watson nam već omogućava sasvim nove uvide. Upotreba tih tehnologija u jugoistočnoj Europi je počela. Tehnologije nove generacije računarstva – kognitivnog računarstva – biće predstavljene liderima regije na posebnoj poslovno-tehnološkoj konferenciji u Budimpešti, za nedelju dana (30. i 31. maja) – IBM SEE BusinessConnect. Da li ste se registrovali? Niste? Požurite, broj mesta je ograničen!

Share.

Comments are closed.